Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Två partier under riksdagsspärren...

Publicerad 2011-02-26 19:55:43 i Nyheter,

Två partier har hamnat under riksdagsspärren i Synovates februarimätning. Dessa pariter är KD och Centern. Centern hamnar på 3,6 och KD också på 3,6. Klart under riksdagsspärren. Det parti som ser ut att vinna på det är Moderaterna som går fram.
Några som också går fram är Socialdemokraterna. De går fram med hela två procent. De saknar partiledare och har ännu inte presenterat någon ny kandidat för detta. Däremot har en ny stjärna seglat upp och den jag syftar på är Anders Johansson. Mannen som har gjort Sigtuna rött. Sigtuna var förr en riktigt blått ställe. Nu tros det att han skall få en riktigt ledande post i socialdemokraterna.
Mycket lutar ju åt att det blir en gammal välkänd person som blir ledare för sossarna. Då satsar de på att förnya i ledningen. Den som tydligen är påtänkt till en plats där är Anders Johansson, kommunalråd i Sigtuna. Men tro inte att han egentligen kommer från Sigtuna. Han lär av det jag känner till komma från Dalarna någonstans. Nu får vi se hur denne man klarar av rampljuset. För det lär han ju hamna i ett tag framöver i vilket fall som helst.
Nu får se vad det är för jobb han kommer få framöver. Jag tänker inte ge mig på en gissning, även om jag skulle vilja det. Jag låter framtiden visa det...

/Ma


http://www.expressen.se/nyheter/1.2345018/kd-och-c-nu-under-sparren-i-ny-matning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/socialdemokraterna/article8628143.ab




Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-02-27 07:32:46

för min del får dom gärna stanna där

Postat av: Eva

Publicerad 2011-02-27 17:08:25

Ja det blir spännande att se vem som blir ny partiledare för sossarna. Är inte så insatt i det där med politik, men det känns väl som det skulle behövas någon annan än Mona.

Sv: Så du får också rivmärken ibland? Har du haft det länge eller? Antar att du inte heller har kunnat koppla det till något särskilt. Ja det är väldigt konstigt det här. För min del började det ju i samband med alla spökerier i gamla lägenheten. Så jag trodde liksom det var ett "lokalt" problem. Sedan märkte jag att det inte hjälpte att flytta. Dessutom hittade jag en massa andra som råkat ut för samma sak. Då blev jag rejält fundersam. Det verkar ju vara något som drabbar folk över hela världen, ett fenomen som är relativt nytt. Så självklart undrar man var sjutton det kommer ifrån. Men vad jag fått höra så blir man mer drabbad om man är ur balans. Så jag har försökt se om det stämmer och det kan faktiskt ligga något i det, hur konstigt det än låter. Fast jag tror ändå att det här är något utomjordiskt, något som inte funnits här tidigare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela