Fakturafel
Fick för ett tag sedan en faktura från ett av våra större Försäkringsbolag på en försäkring på en fastighet. Upptäckte till min förvåning att de hade skrivit att huset saknade skorsten vilket huset faktiskt har. Ringde upp bolaget och pratade med en person som hävdade att de skulle skicka ny faktura som skulle ha kommit i förra veckan.
Då inte fakturan kommit kontaktade jag dem igen och nu fick jag förklaringen till att fakturan inte hade kommit. Försäkringen hade lagts vilande med hänvisning att den skulle riskbedömmas. Handlägaren skulle återkomma till mig idag. Ännu har jag inte hört något därifrån och misstänker att jag ännu en gång får kontakta dem angående samma faktura.
Är det så svårt att skriva en ny faktura med skorsten JA istället för Nej? Tydligen, eftersom det tar så lång tid. För att inte tala om att kontakta mig, när det hela är utrett. Hur lång tid tar ett försäkringsärende hos dem? Jag börjar undra. Är alla bolag likadana i detta avseende?...
/Ma
Då inte fakturan kommit kontaktade jag dem igen och nu fick jag förklaringen till att fakturan inte hade kommit. Försäkringen hade lagts vilande med hänvisning att den skulle riskbedömmas. Handlägaren skulle återkomma till mig idag. Ännu har jag inte hört något därifrån och misstänker att jag ännu en gång får kontakta dem angående samma faktura.
Är det så svårt att skriva en ny faktura med skorsten JA istället för Nej? Tydligen, eftersom det tar så lång tid. För att inte tala om att kontakta mig, när det hela är utrett. Hur lång tid tar ett försäkringsärende hos dem? Jag börjar undra. Är alla bolag likadana i detta avseende?...
/Ma