Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Imorgon skall det bli superkallt

Publicerad 2010-11-30 18:44:37 i Regionalt,

Åtminstone om man får tro väderleksrapporterna. Här där jag bor väntas det bli cirka 21 minus grader imorgon bitti. Lite senare skall jag iväg till jobbet. Men jag tror nog knappast att min lilla bil har hunnit tina tills dess. Så den får nog stå och tina upp till senare, då det inte skall vara lika kallt.
Just nu visar termometern på cirka minus 4. Inte särskilt mycket i dessa dagar. Men i mina trakter finns de som har det ännu kallare och inte bor särskilt långt borta. En länk till Norrtälje Tidning http://norrteljetidning.se/nyheter/1.1025280-kallast-i-roslagen För i Norrtälje är det just nu 10 grader kallare i Färsna än  i Grind. Ändå är avståndet inte så långt mellan de båda platersna. Så här kan man tala om tempraturskilnad. Svårt att klä sig efter kylan. Det är så olika, mellan olika stadsdelar.
Hur det kan komma sig och vad det beror på vet jag faktiskt inte. Men jag märkte av det idag. Det var mycket kallare i de centrala delarna av staden än i Grind, av någon orsak..

/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela