Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Terrordåd i Danmark

Publicerad 2010-12-29 18:44:29 i Nyheter,

Det är tydligen att det inte bara har planerats terrordåd i Stockholm utan också i Köpenhamn. Det var ju en så kallad självmordsbombare som sprängde sig till döds i Stockholms julhandel. Nu hade turen kommit till Köpenhamn. Men denna gång var polisen mer vaksam och lyckades gripa fem stycken terroister.
Målet för attacken var Jyllands-Posten som ligger i Köpenhamn. Fyra av männen är bosatta i Sverige, så detta var en samorganisation av svensk och dansk säkerhetspolis som grep de de fem männen, innan de hann sätta sin plan i verket. Stockholm var inte enda platsen som kom att drabbas av dessa terrorister detta år. Men denna gång fick det ett bättre slut än den gången i Stockholms city...
/Ma
http://www.expressen.se/nyheter/1.2271666/chefredaktoren-chockad-efter-terrorgripandet

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-12-30 15:36:10

Ja, det är verkligen hemskt det där. Jag kan inte förstå hur man kan bli så hatisk mot andra människor så man genomför sådana terrordåd. Det är helt obegripligt.

Skrämmande också när det kommer så nära. Dagen innan sprängningen här i Stockholm hade jag själv promenerat på Drottninggatan med en god vän. Och vad värre är; timmarna innan hade min dotter varit inne på Åhléns...

Tänk att ett fåtal personer ska få ta tryggheten ifrån så många andra människor. Usch!



Postat av: sladdertackan

Publicerad 2010-12-30 16:52:03

De här terrorister kommer verkligen att se till att främlingshatet ökar i Sverige och väst. Är det det de vill, kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela